streda 12. novembra 2014

Odviate vetrom, Scarlett alebo ako si človek musí netradičný pár v týchto knihách zamilovať

Ja veľmi rada čítam, už odmalička. Knihy. Romány, filozofické, ženské, dobrodružné, motivačné. A najviac milujem svetové klasiky. Mám jednu kamarátku, ktorá zdieľa túto čítaciu mániu so mnou. Pamätám sa ako dnes, keď sme si raz v lete hovorili, že si musíme prečítať Odviate vetrom. O Scarlett a Rhettovi som veľa počula, resp. nejaké náznaky o nich. Napríklad keď sa robia také tie smiešne párové tance na oslavách, že si ťaháte lístočky, vy si nájdete Júliu a nejaký mládenec zas Rómea. Tak tam som spozorovala, že je aj Scarlett a Rhett. Alebo vo filme Maska je tiež odkaz na tento slávny pár. A tak som bola zvedavá aj ja, čo za osudovú príťažlivosť sa medzi nimi odohráva.
Odviate vetrom som si najprv prečítala ako knihu z knižnice, tento výtlačok som dostala od kamarátky k narodeninám. Ak máte radi romány o rozmarných ženách (Scarlett), po ktorých túžia aj netúžia svetácki muži (Rhett), je to úplne pre vás, navyše v pozadí sa odohráva vojna Juhu proti Severu. Román je veľmi kvalitný a aj keď má až 860 strán (ako som ho mohla tak rýchlo prečítať?!), zhltnete ho rýchlo. Odporúčam, záver je taký ako keby nedokončený, ale (malý spoiler) ja nepochybujem, že Scarlett získala Rhetta späť :)
Teraz čítam voľné pokračovanie, ktoré sa volá Scarlett. Nehovorím, že ma nebaví, ale písala ho už iná autorka a je to teda vidno. Ako oddychovka to však nie je zlé, i keď postavy a aj ich reakcie mi prídu iné ako to bolo v originály. Som v takej polovici, čiže koniec ešte neviem :)
No a takto prežívam jesenné večery so šálkou skvelého čaju v ruke a s otvorenou knihou. Naozaj knihy zbožňujem a čítam často, teda určite sa tu objaví ešte nejaké skomentovanie a odporúčanie ďalších.
A ako trávite jesenné večery Vy? Čítate? A čo najradšej?




0 komentárov:

Zverejnenie komentára