nedeľa 16. novembra 2014

Karamelový cheesecake s orieškami a pomarančovou kôrou


Dnes mám pre vás tip na skvelý nedeľný dezert. Ja som ho robila včera a každému chutil. Všeobecne, cheesecaky sú moje obľúbené, sú jednoduché na prípravu, nenáročné a veľmi chutné.
Potrebujeme:
- 250 g mascarpone
- 250 g tvarohu
- 200 g nejakých suchých sušienok- ja som použila ovsené Hobitts
- 1 kávová lyžička pomarančovej kôry
- 1 balíček vanilkového cukru
- 100 g trstinového cukru (môže byť aj obyčajný)
- 2 vajíčka
- 100 g masla
- 80 g karamelových cukríkov
- 1 smotanu na šľahanie
- za hrsť orechov- hocijaký druh
Sušienky si dáme do mikroténového sáčku a tĺčikom ich potlčieme na sypkú zmes.
Do potlčených sušienok pridáme zmäknuté maslo a vytvoríme hutnú hmotu.

Sušienkovo- maslovú hmotu udlabeme na spodok tortovej formy, ktorú sme si vystlali papierom na pečenie a boky sme potreli maslom. Snažíme sa, aby nám okraje ostali vyššie ako stred.
Sušienkový korpus dáme piecť do trúby na 160 stupňoch 10 minút.
Medzitým si vymiešame mascarpone, tvaroh, vanilkový cukor, trstinový cukor, pomarančovú kôru. Nakoniec pridáme vajíčka.
Rovnomerne rozotrieme na sušienkový korpus, dáme do trúby (160 stupňov) a pečieme 50 minút.
 Tu máme cheesecake vybratý z rúry.
Necháme ho trocha vychladnúť a spravíme naň karamelovú polevu. Rozohrejeme si smotanu a potom do nej pridáme karamelové cukríky. Stále miešame, kým sa cukríky úplne neroztopia a nevznikne nám hustejšia poleva. Potom pridáme nasekané oriešky a vylejeme na cheesecake.

Dáme do chladničky, necháme stuhnúť a konzumujeme.
Tu už máme výsledok, ktorý stojí za to. Dobrú chuť!

0 komentárov:

Zverejnenie komentára