nedeľa 26. júla 2015

Čokoládová torta s lesným ovocím a s plnkou z mascarpone a tvarohu


Minulý týždeň som sa zúčastnila rozlúčky so slobodou, kde sme mali každá niečo priniesť. Samozrejme, ja veľmi rada pečiem a tak som neodolala a vyskúšala som nový recept, ktorý ma uchvátil. Svojím výzorom, chuťou, prípravou. Recept nájdete aj na stránke kuchynalidla.sk (môj som aj trošičku obmenila). Odporúčam každému, torta bola naozaj výborná a každý mi ju pochválil :)
Potrebujeme:
Čokoládový korpus:
- 100 g hnedého cukru
- 100 g masla
- 200 g čokolády na varenie (52 %- ná)
- 3 vajíčka
- 3 lyžice hladkej múky

Krém:
- 250 g jemného tvarohu
- 250 g mascarpone
- 1 vanilkový cukor
- kôra z 1 pomaranča
- kvapka vanilkovej arómy

Krém z lesného ovocia
- 1 balenie mrazeného lesného ovocia
- 1 puding so smotanovou príchuťou
- 100 ml vody
- 3 PL lyžice hnedého cukru

Postup:

1. Nad vodným kúpeľom si v miske rozpustíme 100 g masla a 100 g hnedého cukru. Postupne pridávame nalámanú čokoládu a miešame, kým sa nám všetko nerozpustí a nespojí v hladký krém. Odstavíme a necháme vychladnúť.

2. Keď máme čokoládový krém vychladnutý, primiešame po jednom 3 vajíčka a potom po jednej 3 PL hladkej múky. Vzniklo nám cesto, ktoré vylejeme na vymastenú tortovú formu. Šupneme do rúry, vyhriatej na 180 stupňov a pečieme cca 20 - 30 minút, závisí od našej rúry.

3. Medzitým si pripravíme krém z tvarohu a mascarpone. Vriacou vodou oblejeme pomaranč a necháme vychladnúť. V miske si zmiešame tvaroh, mascarpone a cukor, kým nám nevznikne hladký krém. Nastrúhame kôru z obareného pomaranča a pridáme kvapku vanilkovej arómy. Zmiešame a necháme vonku, aby mal krém izbovú teplotu.

4. Spravíme si krém z lesného ovocia. Jedno balenie mrazeného ovocia dáme ohriať na sporák. V odmerke si zmiešame 100 ml vody s jedným smotanovým pudingom. Poriadne, aby nám neostali hrudky. Vlejeme do horúceho ovocia, pridáme 3 PL hnedého cukru a miešame, kým nám krém nezačne hustnúť. Odstavíme zo sporáka a za občasného miešania počkáme, kým nám aj tento krém nevychladne.

5. Na vychladnutý korpus nanesieme krém z tvarohu a mascarpone. Na ten nanesieme krém s lesného ovocia a do stredu dáme na ozdobu mätu. Môžeme ozdobiť aj hoblinami čokolády. Vložíme do chladničky a necháme tuhnúť pár hodín, nech sa nám chute krásne spoja a nech je výsledok čo najlepší.

6. Vytiahneme z chladničky, krájame, servírujeme, počúvame chvály :D Žartujem... Dobrú chuť!




0 komentárov:

Zverejnenie komentára