piatok 24. júla 2015

Letné shakespearovské slávnosti 2015 + outfit na divadelný večer

Poznáte to, rok čo rok si všímate nejakú akciu, na ktorú chcete ísť. Kým sa však spamätáte, lístky sú dávno fuč a vy si zaumienite, že nabudúci rok to už stihnete. Tak presne toto zažívam pekných pár rokov s Letnými shakespearovskými slávnosťami. Ušlo mi Rómeo a Júlia, Hamlet, Sen noci svätojánskej...2015 je však pre mňa prelomový, pretože konečne sa to podarilo. A ja som videla Othella.


Všetko sa to začalo minulú sobotu o 20:30. Teda už skôr, keď sme sa zhromaždili na nádvorí a v hradnej reštaurácii si dali zázvorový tonic za bezmála 3 eurá (2,5 dcl, hlavné mesto je hlavné mesto). Čo mňa osobne veľmi prekvapilo bolo to, že väčšina ľudí bola oblečená neformálne. Rifle, mikiny, bundy, tričká. Beriem, že to nebolo SND, ale trocha noblesy si toto predstavenie zaslúžilo. Pred určenou hodinou nás pustili na naše miesta. My sme boli v treťom rade, čo bolo ešte stále V.I.P. sektor, čiže deky sme mali v cene vstupenky a veru veľmi sa nám zišli.

S malým meškaním sa predstavenie začalo. Na pódiu, ktoré bolo viditeľné z oboch strán, sa zhromaždili skutočné herecké talenty. Vždy skvelý Jozef Vajda, ktorého som mala možnosť vidieť niekoľkokrát na doskách, ktoré znamenajú svet, v úlohe žiarlivého Othella. Ľuboš Kostelný, tentokrát v úlohe zlosyna Jaga, ktorý intriguje a ťahá za nitky, je uveriteľný až až. Česká herečka Veronika Kubařová ako Othellova Desdemona. Rebeka Poláková ako slúžka Emília (Naďa z Búrlivého vína). Daniel Žulčák ako Cassio, údajný Desdemonin milenec a Daniel Fischer ako nesmelý Roderigo. Poviem vám (či skôr napíšem), parádne talentované osadenstvo sa v Othellovi stretlo a bolo to aj vidno. Miestami to bola skutočne dráma, ktorá vyvrcholila v tragédiu, čo určite každý znalec Shakespeara veľmi dobre vie. Malo to ,,drajv´´ a bolo to spracované moderným spôsobom.

Odporúčam túto hru každému. A nielen túto, ale Letné shakespearovské slávnosti vo všeobecnosti. Atmosféra na tomto podujatí je neopakovateľná a každý milovník divadla si tu príde na svoje.

A takto som sa nastrojila.....Samozrejme, kabelka z mojej dielne nemohla chýbať :)
http://www.sashe.sk/MissMichelle/detail/owl




Kabelka- Miss Michelle
Šaty- Camaieu
Náhrdelník- Gate

0 komentárov:

Zverejnenie komentára