nedeľa 9. novembra 2014

I love coffee....everytime and everywhere!

5:20, zvoní mi budík, ja vstávam a prvé, čo robím je, že sa presuniem do kuchyne a robím si obľúbené cappuccino...
O 4 hodiny neskôr- prestávka v práci a ja si doma robím kávičku (prácu mám naozaj blízko, tak odbehnúť kedykoľvek nie je problém)...
Nasadám k priateľovi do auta a rozmýšľame kam pôjdeme, prvá myšlienka- na kávu!
V jednom nápojovom lístku v kaviarni som čítala, že kávu objavil jeden pastier z Etiópie, ktorý videl ako jeho kozy jedia kávové boby a sú po nich oveľa čulejšie. Samozrejme, príbehov o káve je mnoho, ale tento mi najviac utkvel v pamäti :)
Ja skutočne milujem kávu. Začala som ju piť už na strednej s tým, aby ma ráno prebrala a priznávam bez mučenia, že vtedy mi vôbec nechutila :D Potom som jej prišla na chuť a odvtedy som kávičkár ako vyšitý. Aj keď žijem v Partizánskom, čo je v podstate malé mesto, musím napísať, že čo sa kaviarní týka, je veľmi vyspelé. Naozaj, kaviarenská latka je tu postavená vysoko a mnohé väčšie mestá by sa mohli učiť. Moja najobľúbenejšia kaviareň je Baric wine bar cafe, ktorá ponúka aj neuveriteľnú ponuku vín, nápojov a často aj domácich cheesecakov, o skvelej obsluhe ani nehovorím.
A odkedy sme si domov kúpili profesionálny kávovar (Jura Impresa F5), tak kávičkujem ešte radšej. Jeho cena síce nie je zanedbateľná (1100 eur), ale človek si na takú profesionálnu kávu veľmi rýchlo zvykne a potom mu obyčajná z kanvice príde....no, nie veľmi láskavá k vycibreným chuťovým bunkám. Navyše, okrem toho, že káva preberie k životu, je tu aj mnoho iných dôvodov prečo ju piť- ženám pomáha proti celulitíde, znižuje riziko vzniku Alzheimera a Parkinsona, má antioxidačné účinky, pomáha dokonca zrýchliť metabolizmus....je toho mnoho.
Pre mňa káva znamená pohodu, relax, dobrú chuť, chvíle oddychu...proste ju milujem :)
A čo vy? :)
V Baricu...

Domáca príprava kávy...

V Bratislave na káve...

0 komentárov:

Zverejnenie komentára