štvrtok 27. novembra 2014

Muffiny- najlepšie, aké som robila

Muffiny som kedysi skúšala často a z veľa receptov. Nanešťastie, ani jedny neboli ideálne- chutili ako piškóta v košíčkoch, hore neboli správne popraskané a chrumkavé, vnútri zas neboli vláčne... Tak som to po čase vzdala. Avšak nedávno, na ocinovu 50-tku som mu kúpila kuchársku knihu od Michaely Králikovej (bola aj v súťaži Master Chief na Markíze). Keď som si ju tak listovala, zbadala som tam okrem kopy iných dobrých receptov aj tento na muffiny. Dala som tomu šancu, kúpila si plech na muffiny a výsledok- muffiny skvelé ako ešte nikdy! :)

Potrebujeme:
- 2 dcl šálku (podľa nej budeme merať suroviny)
- 2 šálky polohrubej múky
- 1 šálku cukru ( práškový alebo kryštálový, ja som dala trstinový)
- 1 kypriaci prášok do pečiva
- 2 vajcia
- 1 ČL sódy bikarbóny
- 1 šálka mlieka
- 1 šálka oleja
- a nakoniec šálka podľa ľubovoľnej kombinácie- ja som dala šálku bielej čokolády a lesného ovocia. Táto šálka môže byť rôznorodá, odporúčané boli aj čokoláda a višne alebo brusnice a mak, atď...
- kakao ( ak chcete kakaové)
Suroviny sa musia zmiešať zvlášť suché a zvlášť mokré. Nakoniec ich dokopy iba jemne premiešame a plníme košíčky v plechu. Pečieme 15 minút na 200 stupňoch, samozrejme spravíme aj špáratkový test, či môžu byť.
Prvý deň som robila s kakaom a druhý bez. Druhý deň som mala cesto fialové vďake šťave z lesného ovocia, ale na chuti im to vôbec neubralo. Boli naozaj výborné a vrelo tento recept každému odporúčam.
Dobrú chuť!



0 komentárov:

Zverejnenie komentára