nedeľa 21. decembra 2014

Tiramisu- jednoduché a rýchle

Tento rok som do vianočného ,, pečenia ´´ zaradila aj tiramisu. V podstate sa tam spája všetko, čo mám rada. Káva, piškóty, mascarpone, mandľová aróma. Prečítala som si veľa receptov, ale nakoniec som spravila takú svoju verziu, čo mi prišla najjednoduchšia, najrýchlejšia a keď som ráno tiramisu ochutnala, tak som vôbec neľutovala, že som to takto dala dokopy.
Potrebujeme:
- 500 g mascarpone ( 2 tégliky )
- dlhé piškóty- 2 balenia
- káva
- mandľová aróma
- citrónová kôra
- trstinový cukor- množstvo podľa chuti
- kakao
1. Uvaríme silnú kávu, pridáme do nej mandľovú arómu, ochutnáme, či to môže byť. Necháme vychladnúť.
2. Mascarpone zmiešame s cukrom a citrónovou kôrou, obidve ingrediencie pridávame podľa chuti. Citrónovú kôru som si kúpila sušenú.
3. Piškóty namáčame do kávy, maximálne dve sekundy, aby sa nedrobili a ukladáme ich na dno misy.
4. Natrieme polovicu krému.
5. Poukladáme ďalšiu vrstvu piškót, namočených v káve a potom zas dáme mascarpone krém.
6. Pekne ho uhladíme a cez sitko naň preosejeme kakao.
7. Dáme na noc stuhnúť do chladničky a ráno papáme :)
Možno niekto bude oponovať, že to nie je úplne pravé talianske tiramisu, ale chutí takmer rovnako a je to určite jednoduchšie ako dávať ešte vajcia, smotanu, amaretto a v neposlednom rade aj lacnejšie, keďže naozaj stačí pridať mandľovú arómu namiesto amaretta.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára