streda 8. októbra 2014

Špenátovo- ricottové chuťovky

O dva týždne sa nám blíži oslava 50- tky. Všetko od slávnostného menu, cez tortu až po koláče je zaistené, len slané chuťovky si dodáme sami. Keďže veľmi rada pečiem/ varím, sama som sa ponúkla, že ich spravím. Okrem iných som sa rozhodla práve pre tieto špenátovo- ricottové, príde mi to také iné ako obyčajne a navyše zbožňujem špenát, tak som sa to takto rozhodla zakomponovať :) A tu je recept:
Potrebujeme:
- 400 gramov lístkového cesta
- 200 gramov listového špenátu (čerstvý alebo mrazený)
- 125 gramov ricotty
- 150 gramov šampiňónov (z konzervy)
- muškátový oriešok
- čierne korenie
- soľ
- 1 strúčik cesnaku
- 1 vajíčko
- sezamové semiačka na posypanie
- papier na pečenie
V prvom rade si v hrnci podusíme špenát. Pridáme na drobnejšie nakrájané šampiňóny (že ich treba nakrájať na drobno, som zistila až keď som už balila závin).
Zmes chvíľku podusíme, potom osolíme, pridáme mleté čierne korenie a muškátový orech. Všetko treba dochutiť podľa vlastnej chuti, niekto má rád slanšie, niekto korenistejšie, všetko závisí len od vašich chutí.
Potom pridáme ricottu a poriadne všetko premiešame a ešte chvíľku varíme. Potom vypneme a dáme preč zo sporáka.
Medzitým, kým nám zmes trošku vychladne, lístkové cesto si na pomúčenej doske vyvaľkáme na čo najtenší veľký plát.
Vyvaľkaný plát naplníme rovnomerne špenátovo- ricottovou zmesou.
A na tesno zavinieme....
Takáto roláda nám vznikne
Vystelieme si plech papierom na pečenie a začneme krájať roládu na tenké kolieska (tenšie alebo hrubšie, závisí len na vás). Dá sa to však aj upiecť a nakrájať ako závin po vychladnutí.
Takéto kolieska som si nakrájala ja- boli trošku hrubšie, ale dalo sa to aj tenšie. Po poukladaní na plech už len potrieť vajíčkom rozmiešaným so soľou a posypať sezamovými semiačkami. Dáme do vyhriatej trúby, pečieme na 200 stupňoch cca 15- 20 minút v závislosti od vašej trúby.
A tu máme malú ochutnávku. Keď máte radi špenát, chodte do toho, všetci si ich pochvaľovali. Dobrú chuť! :)

0 komentárov:

Zverejnenie komentára