pondelok 27. októbra 2014

DIY- Ako si vyrezať peknú jesennú tekvicu

Tak a jeseň už máme v plnom prúde! Neviem ako Vy, ale ja mám jeseň veľmi rada a veľmi si ju užívam :) Bavia ma jesenné prechádzky, jesenné dekorácie, jesenná príroda, jesenná tvorivosť...No a tá tvorivosť ma prepadla aj túto nedeľu a výsledkom bola krásna vyrezaná tekvica. Tekvicu si vyrezávam už niekoľko rokov a mám to rada, je to úplný symbol jesene a tohto dušičkovského obdobia. Pre tých, ktorý nemajú takéto niečo radi, lebo si myslia, že je to obyčajná americká propaganda, mám vysvetlenie, že vyrezávanie v tomto období praktikovali aj Slovania, len nie do tekvice, ale do zemiakov a podobných vecí. A uznajte, predsa len tá tekvica sa vyrezáva jednoduchšie ako zemiaky :D
Budeme potrebovať:
- 1 peknú oranžovú tekvicu, veľkosť závisí na vás
- 1 ostrý veľký nôž a 1 malý nôž (ja som použila krájací nožík na steaky)
- ceruzku a čiernu fixku
V prvom rade si treba vybrať motív, na internete je množstvo inšpirácie. Ja som si vybrala tento rok mačku a neľutujem, vyšlo to pekne a vyzerá to efektne.
Keď máme motív vybratý, nakreslíme si ho na tekvicu ceruzkou a keď sa nám rozloženie pozdáva, obtiahneme ho čiernou fixkou.
Keď máme nakreslené, odrežeme hornú časť ako vrchnák a tekvicu vydlabeme. Najlepšie tak, aby nám ostala asi 1,5- 2 cm hrubá stena, aby sa dobre vyrezávalo, ale treba odobrať aj kúsok z dužiny, aby tekvica nezačala skoro plesnivieť. Začneme vyrezávať. A hlavne opatrne, nech neprídeme k úrazu! :)

A tu už máme hotovú vyrezanú tekvicu. Stačí už len dať dovnútra kahanček alebo čajovú sviečku a jesenná dekorácia je hotová. Umiestnime von a kocháme sa pohľadom na ňu :)

Peknú jeseň Vám prajem! :)

0 komentárov:

Zverejnenie komentára