streda 18. februára 2015

50 odtieňov sivej alebo keď nič neočakávaš, neodídeš z kina sklamaná


Aj Vy ste prepadli 50 shades of Grey mánii? Ja som sa jej dlho úspešne vyhýbala. Potom som sa rozhodla, že si stiahnem knihu a uvidím, čo to je zač. O knihe inokedy. Aj keď hneď môžem povedať, že to nebol literárny skvost, bola som celkom zvedavá na filmové spracovanie. Tu je výsledok:
1. PR lepšie ako samotný film
Toto je názor veľa ľudí, ktorí film zhliadli. A nečudujem sa. Áno, dej nie je ktovieaký, ale dalo sa to aj lepšie. Erotické scény sa mi vôbec nepáčili, neboli spracované tak, ako by sa dalo očakávať od toho, čo v podstate dostalo veľa ľudí do kina - t.j. že je to najerotickejší film roka. Keď napíšem, že Anastasia a Christian sa stretli, začali si spolu a skončili to spolu, tak som v podstate zhrnula dej celého filmu do jednej vety. Celé to bolo také rozvláčne, že po tom, ako nám došli pukance (cca 5 minút po traileroch), som rozmýšľala, kedy to už skončí. Vážne. Nehovoriac o tom, že potom som bola vskutku rada, že mám voľné ruky, aby som si podvedome skrývala tvár pri niektorých absolútne trápne spracovaných scénach (a neboli to tie erotické).
2. Kto nečítal knihu, film ho baviť nebude
Čisto môj subjektívny pohľad. Avšak, myslím si, že keby som nečítala knihu a nebola zvedavá napr. na Christianov byt v Escale, na samotné obsadenie hlavných postáv, na charakteristické prvky opísané v knihe (hryzenie spodnej pery, Christianova neznášanlivosť dotykov), asi by som sa tam dosť nudila.
3. Obsadenie
Bolo diskutabilné. Dakota Johnson ako Anastastia Steele, to bola absolútna trefa do čierneho. Zahrala ju úplne tak, ako bola opísaná v knihe. Hanblivá, šedá myška, ktorá vzbudzuje ochranárske pudy u opačného pohlavia, tento výber určite odobrili všetky fanúšičky 50 odtieňov sivej. Čo sa týka Christiana Greya, bohatého, slobodného miliardára so sado - maso sklonmi, ktorého hral Jamie Dornan, tam už to bolo citeľne slabšie. Podľa mňa nie je dobrý herec (pôvodne model, takže sa to od neho asi ani neočakávalo) a ani nevystihuje Christiana tak, ako bol charakterizovaný v knihe. Aspoň ja si ho tak nepredstavujem. Veľmi ma však prekvapilo, keď som v jednom rozhovore s režisérkou filmu čítala, že Jamie svojím výkonom v tomto filme môže ašpirovať na Oscara. Ha - ha - ha.
4. Soundtrack
Vec, o ktorej sa dá povedať, že sa im podarila na 100 %. Prerábka Crazy in love od Beyoncé, Love me like you do od Ellie Goulding aj s videoklipom, to sú proste super veci. Nehovoriac o tom, že aj vo filme boli všetky piesne použité v celkom správnych scénach.
Zhrnutie
V každom prípade považujem to za stratu peňazí. Ak aj Vy na to zoberiete priateľa, neočakávajte, že bude nadšený. Ten môj bol podplatený vreckom pukancov, ale aj tak som hmatateľne cítila jeho znechutenie :D Moje bolo iba o čosi menšie.... škoda.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára