streda 28. októbra 2015

Závislosť menom Nesbo


O Nesbovi som počula už veľakrát. Najprv ma to nijak nezaujalo. Píše detektívky, áno. Nebol to žáner, na ktorý som sa orientovala, preto som tomu ani nevenovala pozornosť. Dobré recenzie sa valili z každej strany čoraz častejšie, ja som však odolávala. Zrazu si tak ideme s priateľom na dovolenku, piesní na SD karte bolo málo a po dôkladnom prelustrovaní som zistila, že je tam audiokniha od Jo Nesba - Netopierí muž. Dala som tomu šancu. A stiahlo ma to!
Zatiaľ som majiteľkou troch jeho kníh - Šváby, Zrada a Bohyňa pomsty už majú čestné miesto u mňa doma. Každá prečítaná za maximálne týždeň ( to keď mám čas čítať len večer ). Je v nich podľa mňa všetko. Napínavé príbehy,nečakané zápletky a rozuzlenia, zaujímavé postavy, ktoré majú viacero vrstiev a tie sa každou stranou odhaľujú viac a viac. Nehovorím o hlavnom hrdinovi- svojráznom detektívovi Harrym Holym- ten je perfektný, niekedy ho milujete, inokedy neznášate, raz ho nechápete, potom ho ľutujete, Skátke je to dokonalé.
Keď aj u vás nastala jesenná melanchólia z toho, že dni sú kratšie a tmavšie, neváhajte a siahnite po týchto skvelých noir detektívkach. Určite nesklamú. A aj zarytý odporca detektívok sa začíta natoľko, že sa nebude môcť dočkať ďalšej strany. Už sa teším, keď si kúpim nasledujúci diel :)

0 komentárov:

Zverejnenie komentára