nedeľa 13. septembra 2015

Slaná torta, obložené misy, jednohubky a iné radosti života


Ako ste trávili tento víkend? Ja veľmi pracovne. Priateľ mal narodeniny a tak som sa ho rozhodla prekvapiť slanou tortou, keďže sladké až tak neobľubuje. Priznávam však, že to nebola pre mňa až taká práca, ale skôr relax. Veľi ma to totižto baví :)
Potrebujeme:
- 2  toustové chleby- ja som použila viaczrnné
- 3 balíky plátkových syrov
- 10 dkg šunky
- 10 dkg pieninského alebo olivového nárezu
- 10 dkg španielskej salámy koridor
- 10 dkg nitran salámy
- 10 dkg plátkového syra
- 1 balenie korbáčikov
- 1 balenie cherry paradajok
- 3 balenia bambina
- maslo
- 5 vajíčok
- cesnak
- soľ, korenie
- jolo alebo frizé šalát
- 1 nožička akejkoľvek klobásky
- 1 balenie zelených olív
Samozrejme, salámy, syry, zeleninu môžeme obmieňať podľa vlastných chutí. Fantázii sa medze nekladú!

1. Začneme s nátierkami.
Vajíčková nátierka:
Uvaríme 5 vajíčok natvrdo, ošúpeme ich, postrúhame na strúžiku, Pridáme dve lyžice masla, jednu lyžicu horčice, 1 bambino, trošku soli, trošku čierneho korenia a poriadne premiešame.
Cesnaková nátierka:
5 strúčikov cesnaku pretlačíme do 2 bambín a 2 lyžíc masla, pridáme trošku soli, trošku čierneho korenia a poriadne premiešame.

2. Na dostatočne veĺkú dosku alebo misu rozložíme toasty. Ja som spravila 4 krát 3 rady, čiže 12 kusov. Natrieme prvú, vajíčkovú nátierku. Rovnomerne. Potom znova navrstvíme 12 kusov toastov a natrieme rovnomerne cesnakovú nátierku. Opäť rozprestrieme 12 kusov toastov.

3. Tortu prekryjeme zhora aj z bokov plátkovými syrmi tak, aby nebolo vidno žiadne toasty.

4. A zdobíme. Po okrajoch dáme šalát, do stredu torty tiež, šunky a salámy dávame do tvarov kvetín, rolujeme ich, pomáhame si špáratkami. Všetko závisí od zdobiteľa/ky.


Cena tejto torty, čo sa surovín týka, je cca 18 EUR.

Na druhý deň som robila ešte takéto jednohubky a obložené misy:






0 komentárov:

Zverejnenie komentára