streda 21. januára 2015

Reštauračné služby na Slovensku alebo nespokojní verzus spokojní zákazníci

Nedávno, na moje narodeniny, som pozvala svoju rodinu na obed do reštaurácie. Keďže to malo byť niekde, kam nechodíme bežne, vybrali sme sa do novootvoreného Penziónu VD u nás v Partizánskom. Neviem ako vy, ale keď ja idem do reštaurácie, čakám, že sa najem nevšedne, pretože všedne si každý uvarí aj doma. Áno, ja som náročný zákazník reštaurácie, pretože moje chuťové bunky sú rozmaznané, majú radi jedinečné spojenie chutí, keď je jedlo dochutené, ozvláštnené, proste na určitej úrovni, veď do reštaurácie väčšina ľudí nechodí každý deň.
Späť k penziónu. Objednala som si grilovaný hermelín s opekanými zemiakmi a s oblohou. Doniesli mi grilovaný hermelín. Prvá chyba- neroztekal sa. Druhá chyba- nebol ani dokorenený, ani dosolený, čo považujem za hrubú urážku tohto, inak jednoduchého jedla, o ktorom si často myslíme, že sa na ňom nedá nič pokaziť, ani nič vylepšiť. Tretia chyba- bez akejkoľvek marinády, omáčky, pritom tá brusnicová je ku grilovanému hermelínu už bežný štandard. Štvrtá chyba- obloha, proste nič zvláštne, len obyčajná kôpka nastrúhanej kapusty a jeden polmesiačik paradajky. Kurací steak, čo si objednal ocino bol na tom podobne, černohorský rezeň tiež. Jedine cestoviny zožali aký - taký úspech a boli aj pekne naservírované, ostatné jedlá už ani veľmi nie. Milý penzión, máš sa veru čo učiť, inak už o tebe asi nebudeme dlho počuť. Ja viem, že kritika je na figu, ale pokiaľ sa ľudia dobre nenajedia, nemyslím si, že sa tam budú vracať. Koniec koncov, ani ten cenník nebol ľudový, skôr naopak.
Naproti tomu, nedá mi nespomenúť rovnaké jedlo z Unisportu, čo je tiež v Partizánskom. Tiež sme si tam neraz dali grilovaný encián a ten teda vyzeral inak. Veľmi chutný, dokorenený akurát, s brusnicovou omáčkou a so šalátom, ktorý bol výborný a tiež dochutený. Podáva sa s dvoma hriankami a stoji asi o 3 eurá (!) menej ako vo VD. A to nehovorím o iných jedlách z Unisportu, kde je naozaj chutná kuchyňa, jedálny lístok jednoduchý, prehľadný, každý si tam nájde svoje, ale zároveň tam nie je 50 druhov jedál. Gordon Ramsey, aj Jaroslav Židek by určite dali palec hore :) Odporúčam cisársky trhanec, ten je výborný.
Čo sa týka reštauračných služieb na Slovensku, veľa reštaurácii sa má ešte čo učiť. Aby sa nestávalo, že dostanete ako my v Tatrách bryndzové pirohy alebo halušky zo sáčku. Alebo porciu nahádzanú na tanieri halabala. Dnes je internet plný fotonávodov, videonávodov, receptov na originálne jedlá, nevšedné prestierania, dekorácie, inšpirácie....A to treba využiť, poučiť sa z chýb a kritiky. Pretože to sú veci, čo nás posúvajú ďalej. Ja o tom viem svoje, veď moje počiatočné kabelky zožali v rodine dosť kritiky, ale nakoniec som za ňu vďačná. Veď aj vďaka nej som sa posunula ďalej. I keď, stále je čo vylepšovať a učiť sa... :)
Cisársky trhanec....

0 komentárov:

Zverejnenie komentára